Snickrat lite mellan skurarna

Idag blev det en sväng till Borlänge där jag inköpte tre krukor med Kantnepeta på Granngården som jag ska plantera vid vägen vid syrenhäcken. Ångrar lite i efterhand att jag inte köpte två till.
 
Jag var dessutom in på Blomsterlandet och tittade vad de hade för klätterrosor. Det enda jag hittade var Sympathie och Polstjärna.. Efter att kollat upp Sympathie så kom jag fram till att den kommer att passa in på den nya bågspaljen som jag nyss monterat. Så det blir kanske en tur till Borlänge i morgon igen.
 
Väl hemma gav jag mig ut och började såga upp några ribbor till min pergola. Varje rad är ca. 6,6 m. En och en halv rad hann jag sedan började det spöregna.  Jag sprang runt i regnet för att få alla maskiner och grejer under tak.
 
Något senare när solen tittade fram så bar jag fram allt igen och fortsatte. Det blev fem rader av sexton innan himlen blev alldels mörk och det började blåsa. Så denna gång packade jag ihop innan regnet slog till. Går det så här bra så kanske jag hinner bli klar med alla ribbor och även målat dem innan vekan är slut.
 
Vill du läsa mer om mitt projekt:
 Fortsättning följer...
 
/Lena
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0