Målat & skruvat

Idag hade jag tänkt bli klar med stolpar och överliggare och det blev jag också. Jag fick springa ut och in mellan skurarna och på slutet när stolparna skulle fästas så körde jag på trots regn för att det banne mig skulle bli klart. Även bågspaljererna är på plats och de passade perfekt mellan stolparna. Yippie! Delmål 1 avklarat!
 
Lite besviken blev jag dock på virket jag köpte hos AB Karl Hedin då det visade sig inte ha samma mått som de jag köpt på Byggmax när jag skulle skarva min överliggare. Det skiljer lite och det syns om man vet om det så den brädlängden ska jag byta ut sedan när jag köpt hem en ny från Byggmax.
 
Mer grundolja står också på inköpslistan då jag nu har ribborna till pergolan som ska målas och sedan skruvas upp så än har jag kvar att göra. Förutom det så ska nya land grävas och en hel del planterande och lite annat smått och gått är planerat.
 
En riktigt bra arbetsdag i trädgården.
 
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0