Pannacotta på vit choklad med limemarinerade jordgubbar

Till kvällen snodde jag ihop en pannacotta - en perfekt avslutning på en god middag...
För 8 personer

Ingredienser

Pannacotta:
1 l grädde
75 g socker
300 g vit choklad, hackad
4 gelatinblad

Limemarinerade jordgubbar:
500 g jordgubbar, ansade
2 lime
1 msk socker

Garnering:
mynta
100 g kolakakor
1 lime, skalet

Gör så här
Lägg gelatinbladen i blöt i kallt vatten. Koka ihop grädde och socker. Smält snabbt i den hackade chokladen och gelatin när smeten svalnat. Häll över en pajform och låt stelna i kylen.

Dela jordgubbarna i mindre bitar och pressa limen. Blanda ihop alla ingredienserna.

Plocka mynta bladen och grovhacka kakorna. Toppa pannacottan med jordgubbar, mynta, kaksmulor och limeskal.

Jättegott men nästa gång gör jag i portionsskålar i stället - Jag fördrar det. Jag kan även tänka mig endast limemarinerade jordgubbar med kolakaka och vispgrädde eller glass som ett snabbare och mycket gott alternativ.

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0