Var är våren?

Känsla är att det varit en lång vinter i år. En lång vinter med mycket snö. Undrar när våren ska ge sig till känna. 
 I går visade temperaturen på -22 grader på morgonen.  
 
Idag låg solen på och droppet från taket var välkommet.  En fantastisk dag för att sola på altanen.
 
För ett par veckor sedan var vårlängtan stor och ledde till ett inköp av en kasse perenna rötter och liljor  på Lidl för att skapa en känsla av att våren är på väg. Hoppas på lite mer värme till nästa helg så att jag kan plantera dem då eller till påsk åtminstone. Jag har ett växthus i garaget som jag använder för att dra upp perenner och liljor och det fungerar riktigt bra.
 
Anteckning till mig själv:
Pholx "Amethyst" x 3
Pholx "David" x 3
Iris Sibirica "Blue King" x 3
Germanium Sanguineum x 3
Liljor mix x 2
Lilja ""

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0