Vinterrastlös

Vintern verkar inte vilja släppa sitt grepp då de kommande 10 dagarna verkar ligga på minusskalan. Ja, jag vet att det är bara februari men vinterrasttlösheten har infunnit sig.  Vänner i Skåne postar redan bilder på vårblommor. Den18 mars postade jag första vårblomman 2017 så jag får ge mig till tåls. Den här tiden brukar dock ägnas åt en del tankar om trädgården, läsa om växter och inspireras av av andras trädgårdar - likaså i år.
 
Kikade in på Bulbs.se som jag förr köpt barrotade perenner från och fann några liljor och en iris jag inte skulle ha något emot att utöka trädgården med.
 
Lilja - Muscadet, Iris - Beverly Sills & Lilja - Eloide
 
Eloide har jag i trädgården sedan tidigare och jag är mycket förtjust i i just den liljan.
 
Hos Hortogreen.se fann jag en ros vid namnét Louise Bugnet som fångade mitt intresse likaså gjorde Artemis.
Royal Copenhagen är en trevlig rabattros som jag blev påmind om när jag surfade in på Blpmsterlandets hemsida. Kul och härligt att sitta och låta sig inspireras även om jag redan har en relativt klar bild klar över vad jag ska köpa och göra i trädgården i sommar. Viktigaste inköpet om så det skulle bli det enda i år kommer att bli ett rejält Prydnadskörsbärsträd.
 
/Lena
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0