Klätterros & Blåregn

Blåregnet har idag fått sin plats i de nylaserade pallkragarna. Under hösten ska jag snickra en rejäl spaljé till den.
 
Idag har det varit en fantastiskt härlig och solig dag fylld med diverse trädgårdspyssel.
 
En klätteros på plats
Idag fick den röda klätterosen sin plats vid den renoverande pergolan.  Det ska bli spännande att försöka få den ganla vita klätterorsen på plats på andra sidan av pergolan. Jag hoppas verkligen att det inte är ett omöjligt projekt.
 
Överraskning
Klematisen blommar som jag satt vid portalen (två blå/lila) och bågen (en ljusblå och en svart) . Det är en blå/lila som fanns på gården när jag flyttade in och samt en blå/lila "Jackmani" samt en ljusblå som jag inte minns namnet på. Gissa om jag blev överraskad när min "Jackmani" slog ut i blom och var rosa och några dagar senare slog den ljusblå ut och var vinröd så vad jag minns och inte minns kring deras namn visade sig inte så viktigt. Så min plan om färgkoordinera gick om intet men nu sitter de där och blommar så fint.
 
/Lena
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0