Växthus i köket?

Min son sa för en vecka sedan "Har du gjort om köket till växthus?" och jag svarade att "Nej, inte än men det ska bli" Det är i köket chiliplantorna står under växtbelysning och mer kommer det bli. Så jag började med med lite frösådd genast. Det blev ett antal Heuchera/Alunrot (Purple Palace, Mint Frost, Hängalunrot och en favorit Dales Strain (sådda 1/3)) som ska stå i köket och växa till sig.
 
Jag har en massa frön från tidigare som jag tänker att jag ställer ut och det som tar sig det tar sig. Så idag (7/3) har det planteras om och såtts lite mera frön och Rudbeckian har fått kommit in efter en månad ute.
  • Några frön från en Hosta mix som ska stå inne. Jag vet att de tar en evighet (3-4 år) på sig att bli stora plantor men jag tänker om jag sår några och köper några stora varje år så har jag nog trädgården full inom några år. Precis som jag vill ha det.
  • Prästkrage (ute)
  • Höstvädd (ute)
  • Kungsljus vit (ute)
  • Höstöga (ute)
  • Dagöga (ute)
  • Rölleka röd (ute)
Nu ska de få stå inne ett dygn innan jag bär ut sådderna så idag börjar det nog se ut lite som ett växthus i köket.
 
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0