Vardagslyx

Riktig mysdag - hela dagen i trädgården! 
 
Blev en massa plantor satta i pallkrage så de ska trivas tills de kommer på sin plats. Sen har jag grävt och rensat och trimmat och grävt hela dagen. Kanske inte det roligaste men jag trivs med det ändå då man vet att det blir fint sen. Finner det rogivande om man håller ett stressfritt tempo. Det tar längre tid än man alltid tror innan man börjar men jag hann lite mer än hälften mot vad jag trodde jag skulle hinna med idag så jag är nöjd.
 
 
Efter en sådan här dag ser man lite ut som man ska ha rullat sig själv i landet så en personlig uppstädning var också på plats när åskan började mullra och regnet gav sig till känna. Med tända ljus i hus och på altan avnjutandes en skaldjurssoppa med tillhörande ost & oreganobröd och ett glas vin på altanen när regnet smattrar på taket och trädgården doftar så gott så känner man sig privilligerad. Vardagslyx för mig! Jag sitter nog kvar här och lyssnar lite på Thor och blickar ut över gården en stund till.
 
/Lena

Kommentarer
Postat av: Vanja G

Det ser verkligen njutbart ut. Vilken myshörna!

2014-07-27 @ 21:23:40
URL: http://lantisbulletinen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0