Trädgårdspresenter

Idag fick jag besök av min faster som ville titta på trädgården.  Lite skämdes man ju över allt som inte blivit gjort denna sommar och hur mycket växter jag har som tillfälligt planterats i grönsaksträdgårdens odlingsbäddar. Till våren måste jag gräva och flytta om en massa och det kommer att bli urmysigt. Hon är landskapsarkitekt och det är jättekul att ha någon att prata växter med.
 
 
Hon hade med sig en Katsura buske, Pilört och Tulpanlökar (Synaeda Orange)!
 
 
Jag får inte glömma frön till rosenbönor...Tjoho nu ska här ut och grävas - senast onsdag. Tack så mycket!
 
Jag hann ge henne ett par Alunrot plantor "Mint Frost" innan hon och Lady (världens sötaste hund) åkte hemmåt igen.
 
Mycket trevligt!
 
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0