Årets gurkor...

I år ska jag prova på Citrongurka! Jag har köpt två stycken plantor av en tradera säljare i ett par omgångar. Den senaste inköpet fick jag hem idag medans den första har stått i mitt köksfönster i ett par veckor redan.


Källa

Visst är de fina? Hoppas det blir många gurkor nu i sommar...


Källa

Denna gurksort bildar frukter som inte blir större än tennisbollar. Kallas även för äpple gurka pga av frukternas form, smakar dock som vanlig gurka.  Odlas bäst utomhus på soligt läge och ger hög avkastning av frukt.

Jag har även köpt en växthus gurka vid namn Telegraph.


Källa

Den är en högproducerande livskraftig sort, som ger långa raka mörkgröna grönsaker med lent skinn och friskt kött. Passar att odla i växthus och kalla odlingslådor.

Jaha då är det bara att vänta och pyssla om dem och hoppas på god skörd i sommar. Spännande!

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0