Utanför fönstret var det vitt...

I morse när jag tittade ut genom fönstret hade det snöat och det var kallt och blåsigt så mitt byggprojekt är lagt på is så att säga. Kanske det är varmare efter påsk så att jag kan lasera virket i garaget...

Har pysslat lite på hemmaplan idag och planerar våren. Jag måste komma ihåg att köpa sättpotatis snarast då jag tänkt plantera potatis i växthuset för att få färskpotatis redan till midsommar. Jag ska plantera luktärt i morgon tror jag...Det är lite pyssel redan nu - jag har en del land att städa ur fortfarande men jag väntar tills det kommer en fin dag och göra resten.


Rosor inköpta hos Blomsterriket, Falun

Små men väl pågång är de flesta Alunrot (Mint Frost, Green Finch, Dales Strain, grönbladig och Svart/silvrig) jag sått.  Likaså är några av Hostorna (Japan Girl och stor grön) på gång. De står under lysrör och man ser att de blir lite större för varje dag.

Jag har planterat 4 st liljor (2 st liljor vadera av sorterna Luxary Lace och Rajah) som står i köksfönstret och väntar på sol & värme. De ska få plats i den planerade rabatten i mitt nya trädgårdsprojekt.


/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0