Smultron & Jordgubbar

Idag har jag hållt på och planterat om Alunrot och Jätteväddplantor. När jag höll på kom min son ner med sin röda kåsa och plockade smultron och två jordgubbar (de första för i år). Det blev kåsan full som han smarrade i sig alldeles själv. Sommarmys! I år fick han han åtminstone njuta av bären och slippa bli besviken på att sniglarna ständigt hunnit före honom.
 
Jag har alla mina jordgubbs- och smultron plantor planterade i korgar och krukor i år som står på ett bord nere i grönsaksträdgården. Allt detta för att mina odlingsbäddar med med jordgubbar och smultron gillades för mycket av sniglarna så det blev inte så mycket över till oss. Så i våras grävdes varenda planta upp och rötterna tvättades och sedan planterades de i korgar och krukor istället. Inga sniglar har hittat på dem men regnet har varit lite jobbigt åt jordgubbarna. Men det ser ut att bli fint med jordgubbar också.
 
Plantorna kommer jag att sätta tillbaka då de inte ger bär längre. Så tips mottages tacksamt om hur jag ska hålla sniglarna borta från jordgubbarna i odlingbäddarna nästa år.
 
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0