Jättenöjd...

Ja då har jag varit iväg och handlat lite växter då...Idag började de utförsäljningen hos Fridhems blommor 50% på alla växter. De hade inte så mycket perenner i år men desto mer sommarblommor. Sommarblommor var jag dock inte intresserad av då jag har köpt och bytt ut sönderregnade och även de har regnat sönder så nu får det räcka. Men på altanen under taket har jag jättefina sommarblommor
 
Det blev en Klematis "Summer Snow", 6 st Alunrot "Dales Strain", 4 st Höstvädd och 3 st Purpurviva.
 
Källa
 
Klematisen tänkte jag plantera vid trädgårdsportalen vid ingången till grönsaksträdgården. Klematisen Summer Snow har jag dessutom haft på min önskelista så den blev jag jätteglad för.
 
Källa
 
Alunroten kommer passa perfekt i den nya rabatten som ska grävas och de övriga ska få sällskapa med tidigare liknande plantor som sett lite ensamma ut.
 
Höstvädd
 
Purpurviva
 
Allt detta för en summa på 234 kr. Jättenöjd var jag när jag åkte därifrån.
 
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0