Jag ska plantera Hostor

Hosta / Funkia

Jag har rättså många "Hostor" i min trädgård. Jag gillar dess gröna blad som finns i flera gröna nyanser. Jag tycker att de ger en skön lummighet och ett lugn i trädgården. Jag har den som återkommande växt i hela trädgården. Det är inte speciellt ofta valet avgörs av "Hostans" blommor utan jag väljer dem efter platsens sol/skugga och bladens färg och form.
Jag har idag köpt frön till ett Hosta/Funkia. "Japan Girl" & "Blue Mouse ears" blev det. Jag tror att det blir en sort till innan jag nöjer mig. Vi får se vad det blir för sort...
/Lena

Kommentarer
Postat av: Lena Svensson

Hej ! Jag undrar var du köper hostafröerna?
mvh/Lena

Svar: Hej, jag brukar hitta på Tradera eller så använder jag busfrön :) /Lena
Lena

2013-07-19 @ 00:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0