Sommar skörd

Efter en vända i Västerås så tillbringade jag eftermiddagen med att pyssla om mina växter i växthuset och trädgården. Jag har bl.a. klippt bort gamla överblommade blommor på Kantnepetan och Stäppsalvian och hoppas nu få ny blommning på dem.

Jag konstaterade att blasten på vitlöken gulnat så jag drog upp det sista i landet. Rättså lyckat trots vintersådd i växthuset. I höst ska jag komma ihåg att sätta vitlök så att den kan planteras i landet. En del av silverlökarna började också gulna så jag drog några späda lökar också.



Till middag blev det kyckling tortillas med sallad från landet och hemgjord vitlöksdressing. Mums!



Mitt höga ståtliga gräs efter gårdagens regn. Jag får klippa ner det i morgon. I morgon bär det dessutom av till Bäsna trädgård.

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0