Orange lilja i blom

Nu är jag på hemmaplan efter en en sväng till  Halland och Göteborg. Det har visst regnat en hel del hemma här och lammöronen och stjärnflockan slokar av tyngden från allt vatten men för övrigt har växterna klarat sig. De krukor jag planterat är dock rejält tunga, några hade jag försökt skydda innan jag åkte genom att ställa dem nära garageväggen. Trots det var de rejält vattnade när jag kom hem och jag har idag ägnat några timmar till attt pyssla om växthuset och växterna i grönsaksträdgården som t.ex rensat bort sallad som blivit för blöt och börjat "ruttna" men nu är det fint och ompysslat.

När jag kom hem igår såg jag knopparna på liljorna och idag då det växelvis varit intensiva skurar följt av stark sol och värme så har de slagit ut.



Den första Dagliljan slår nog inte ut förren i morgon... Mina liljor har ett par Djävulsspireor i i bakgrunden.

Skönt borta men skönast hemma - Saknat trädgården!

/Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0