Nytt projekt

Jag bläddrade i mitt idéblock och fann en skiss från vintern/ tidig vår...
Natursten inmot garageväggen som bryts av med några markstenar för att i nödfall ställa undan några grejer på, en trägång, grus i en ram till vänster med tre plantor högt gräs Karl Foerster eller någon sorts hög bräken samt tre portaler längs vägen.

Denna sida av trädgården är helt bortglömd och inte vacker alls utan ovårdad och en avställningsplats för allehanda bråte. Man kan även från denna sida komma in i grönsaksträdgården. Nu verkade min idé som jag fått långt före grönsaksträdgården vara två pusselbitar som passar perfekt ihop.

Jag har idag varit ute och mätt upp ytan och räknat på det. En del material finns kvar från andra projekt men det mesta behöver jag köpa.
Markväv 300 kr
Grus 200 kr
Marksten 100 kr
Jordankare & beslag 120 kr
Virke 430 kr
Färg 80 kr
Summa: 1230 kr


Det jag behöver göra nu är att bestämma mig för om jag ska göra det nu eller i vår!? Men det går nog relativt fort bara jag kör igång ;)

Vill du läsa om mitt sommarprojekt - grönsaksträdgård - så titta in på följande inlägg:
/Lena

Kommentarer
Postat av: magnus

hmmmm mycket att stå i frun....

2011-08-14 @ 22:47:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0