Ingen klätterros men spontanköp...

På förmiddagen blev det ytterligare några plantor omplanterade i en av de nya rabatterna. Jag förbättrade jorden i den nygrävda rabatten vid bågspaljen så jag ska kunna plantera den röda klätterrosen där. Mer blev det inte gjort ute idag.
 
Vid en tur till Borlänge idag inköptes några murarhinkar som jag ska plantera spidvilliga växter i som t.ex randgräs som spridit sig rejält hos mig. Jag hade för avsikt att köpa en röd klätterros men de hade varken Flammentanz eller Sympathie hemma på Blomsterlandet. Den enda röda kätterrosen de hade var That´s Jazz. Den verkar fin men jag tvekade p.g.a. härdigheten och p.g.a. av min rabatt inte ligger i skyddat läge. Så jag blev utan ros idag.
Jag funderar på att en tur till Bergslagsodlingar som jag besökte senast i juni och blev mycket förtjust i. Som en parantes kan jag berätta att jag då hittade ett fantastiskt exemplar av Fjäderkarang som är ett av mina önsketräd men tyvärr ser det ut som att jag inte kommer att få plats med ett träd till i trädgården...
 
 
Strawberry Seduction
 
På Blomsterlandet idag så spontanköpte jag istället tre stora plantor Rölleka "Strawberry Seduction" för att de blommade så läckert i rött och gult.
 
/Lena
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0