Årets trädgårdsprojekt fortskrider...

Igår hade jag snickarhjälp och kom igång igen efter allt regnade med årets trädgårsprojekt.
 
Nästan alla pelare kom upp (utom två) och nästan alla överliggare. Virket jag köpt räckte inte hela vägen kanske för att jag tog ca. 15 m och byggde ett bord av för att ha mina jordgubbs- & smultronplantor på :) Två stycken jordankare gick inte att slå ner i jorden ordentligt men det löste vi med tigersågen. Snabbt och smidigt!
 
Idag åkte jag och köpte resterande virke och sedan fram med ger- & sticksågen och körde igång. Jag hann precis skruva ihop stolparna när det brakade lös. Ett ordentligt regn som jag satt på altanen och njöt lite vila under sedan kom åska och hagel och jag fick raskt kasta in maskinerna i vardagsrummet då det haglade och regnade in på hela vår stora altan trots tak och sedan själv ta skydd. Sen stannade snickrandet av...för idag.
 
Om vädret tillåter så ska jag i morgon sätta det de sista två stolparna på plats och skruva fast resterande överliggare. Nu fattas det färg på dessa delar så de ska grundoljas och laseras svarta.
 
Här om dagen var jag och köpte de två bågformade spaljerna som ska placeras mellan de stolpar som nu ännu fattas så förhoppningsvis kommer även de på plats imorgon.
 
Vill du läsa mer om mitt projekt:
 Fortsättning följer...
 
/Lena
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0