Allium & Kejsartulpan beställt!

I fredags svängde jag som hastigast in på Blomsterlandet i Borlänge för att köpa ett par Little princess som jag planterade under gårdagen. När jag var där så tittade jag på tulpansortimentet... Då jag dessutom tidigare på dagen kikat även på Blomsterriket i Falun så bestämde jag mig för att beställa på nätet är bäst - både när det gäller priser och utbud.

I går beställde jag en del vårlökar hos Odla.nu.

Allium 'Gladiator'

Det blev Allium Gladiator som jag har några sedan tidigare och älskar. Den blommar i juni och blir ca. 150 cm hög.  Fin i rabatter tillsammans med lägre perenner eller buskar.


Tulpan 'Purissima'

...och 50 st vita Kejsartulpaner till riktigt bra pris beställde jag också.

Odla.nu hittar du på länken nedan:
Jag ser fram emot att få plantera dem så fort de dyker upp i min brevlåda.

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0