Mera chili

 
Chilin växer fint nästan alla hittills satta sorter har tagit sig. Det är den röda Habaneron och Mulato Isleno som inte vill ge sig till känna. Så nu har jag gjort ytterligare ett försök med Mulato Isleno. Jag la fröna i blöt ett dygn och sådde dem igår den 16/2. Håll tummarna! För det gör jag!
 
Igår la jag några nya chilifrön i blöt som troligtvis idag/ imorgon ska få känna på jorden. Dessa är jag så nyfiken på så jag hoppas verkligen att de kommer att ta sig. Det är Fish Pepper & Elephant Pepper.
 
Anteckning till mig själv: 15/2 sådde jag ytterligare några frön från Cayenne Purple, Jalapeno Orange & Black Hungarian och 16/2 Mulato Isleno.
 
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0