Världens godaste kesofrallor

I dag har jag för andra gången denna veckan bakat Kesofrallor. Det var i  tisdags det blev lite bakning på eftermiddagen. Jag bakade kesobröd med min son som mer än gärna hjälper till när det vankas bakning.

Frallorna blev hela familjens favorit och det har tok-ätitis under veckan av dessa så har jag bakat ett lass till. Idag har jag dock fått sköta bakning själv då sonen var upptagen av att leka.



Ingredienser:

3 pkt jäst
1 liter mjölk
200 gr smör (smält i kastrull och häll på mjölken så att det blir fingervarmt)
500 gr keso
3 liter vetemjöl special
4,5 tsk salt
3 tsk socker

1 ägg
vallmofrön

1. Baka ihop degen som en vanlig jäsdeg. Degen är lös och kladdig.
2. Jäs (30 minuter) och forma frallor och lägg på plåtar.
3. Jäs (30 minuter) på plåt och pensla med ägg och strö på vallmofrön
4. Grädda i 200 grader.


/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0