Plantera potatis i växthuset


Jag har en massa potatis på förgroning och idag så planterade jag några i en 30 liters balja i växthuset i hopp om att få lite färskpotatis till midsommar. Jag kommer att fylla på med mer jord efterhand blasten växer...Jag har valt en tidig sort och om jag inte missminner så blev det Magda. Resten kommer jag att sätta i en pallkrage om en vecka och de som inte får plats hamnar i hinkar på altanen. Jag övergav min tidigare tanke om planteringssäckar då jag köpt ett antal pallkragar och ställt ut nere vid växthuset.

I Växhuset är oregano, gräslök, kinesisk gräslök (Den klarade vintern!), vitlök, potatis, hostor,daggkåpa & näva på tillväxt.

Vitlöken planterade jag i vintras. Både i landet och i krukor. Det var säket en halvmeter snö mot fönsterrutona på växthuset. Vitlöken har vuxit mest i krukorna men alla satta vitlökar tog sig.



Snart är det dags att kika efter tomatplantor...
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0