Mera växter & inspiration

Var till faster och kom hem med några växter till som ska flytta in i trädgåden här. De får mellanlanda i en pallkrage tills jag hunnit ordna till platsen där de ska sitta. Vi besökte en trevlig trädgård i Mockfjärd som på bara tre år vuxit upp och har en härlig atmosfär och olika "rum" att trivas i. I den här trädgården finns det ett par fantastiskt vackra Klematis som är ett måste efter hand i min egen trädgård om jag inte minns fel så heter den Summer snow.
 
På vägen hem passerar jag Bäsna och jag tänkte inte åka in men kunde naturligtvis inte låta bli. Så en kortare mysstund i trädgården (Bäsna trädgård) blev det då det är roligare i gott sällskap.
 
Gillar verkligen den vita soffa de har i trädgården. Hade varit en dröm att ha under mitt äppelträd.
 
Varmt var det i trädgården idag. Bilen visade på hela 32.5 grader men jag vet inte hur väl den stämmer men riktigt varmt var det i alla fall. Många hade intagit de mysiga skuggplatserna i trädgården och satt där och tog det lugnt. Jag hade ingen kamera med mig så det blev några bilder tagna med mobilen idag.
 
Grönt, frodigt & och mycket inspiration! Känner mig så inspirerad så imorgon blir det en heldag i trädgården.
 
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0