Torsångs Handelsträdgård

På vägen hem från jobbet idag så passade jag på att ta en sväng förbi Torsångs Handelsträdgård. Jag gick igenom alla de stora växthusen (minst sju stycken måste det varit) och tittade på deras ernoma utbud av sommarväxter. Det fanns en hel del perenner, buskar, rosor och träd med för den delen.


Ett av växthusen hos Torsångs Handelsträdgård
Foto: Leone Thurin


Ytterligare ett av växthusen hos Torsångs Handelsträdgård
Foto: Leone Thurin

Det fanns så mycket så det blev till och med svårt att välja. Så tillslut kom jag därifrån med endast en röd Dahlia. Lustigt nog lyckades tiden gå fort när jag var där. Jag blev överraskad över hur länge jag gått där när jag återvände till bilen. Fantastist ställe! Det blir nog en sväng in i nästa vecka också om jag inte hittat det jag söker någon annanstans förstås...

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0