Stort fröpaket - först till kvarn!

Jag har sått en massa frön och har fortfarande en hel del över som jag bytt här på bloggen och även sålt på tradera. Jag tycker det är synd att slänga det som är över - det känns roligare om någon annan får glädje av dem. Men idag tröttnade jag då jag nu i ett par omgångar skickat frön och köpt portot på ICA som har postservice och de har båda gångerna sagt att de klistrar på portot sedan och postar dem åt dig. Jättesnällt av dem men nu har jag fått efterkrav från posten på flera brev så med expeditionsavgift + ytterligare porto så är det rena förlust affären. Spelar i och för sig ingen större roll på pengarna men det är tråkigt.

Så nu över till något mer positivt! Jag gjort i ordning ett fröpaket på resterande frön och packat i vadderat kuvert och den första som hör av sig får fröpaketet. Skriv en kommentar och tala om att du vill ha paketet helt enkelt!

Frön som söker nytt hem:
Hosta m. gul/grön kant
Hosta grön (liten)
Hosta ljusgrön (stor)
Hosta m. vita kanter
Hosta Japan Girl
Hosta Blue Mouse Ears
Kungsljus Gul
Kungsljus Vit
Purpurviva
Lin
Riddarsporre Blue Bird
Lavendel
Salvia (lila)
Stäppsalvia
Basilika
Rucola
Solhatt Alba
Stjärnflocka
Tagetes

Det är är en blandning av egna frön från min trädgård och andras som jag köpt samt från kända fröfirmor. Det är totalt 30 förpackningar en del är det fler av samt mängden frön i förpackningarna varierar mellan några och massor.

Fröpaketet kommer med posten till den som först vill ha det och jag kommer att tejpa fast frimärkena om så behövs. Här har det varit varmt och soligt de senaste dagarna och jag har varit i växhuset och kollat om glasrutona fortfarande är hela - vilket de är. Jorden har börjat tina i växthuset och jag funderade lite över hur den nergrävda stamrosen har det om den överlevt vintern och så. Har ni också njutit av sol och värme de senaste dagarna?

Tillägg: Grattis Elanie - fröpaketet är ditt! Jag har skickat ett mail till dig - returnera din postadress så kommer det en massa frön på posten. Hoppas det ska blomma ordentligt till sommaren.

/Lena

Kommentarer
Postat av: Elaine

Fantastisk härlig blandning av olika växter

Vill gärna så......

mvh

[email protected]

2012-03-02 @ 21:25:55
Postat av: Elaine

Blev väldigt kort inlägg det föregående........ barnbarnen anlände men nu sover dom.



Våren har inte kommit långt här i Sundsvallstrakten men jag har sått några frön av paprika o busktomat.

Jag ska för första gång pröva så en perenn, anisisop.

Det vore trevligt att prova fler nya sorter.

mvh

elaine

2012-03-02 @ 22:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0