Rabarberfrossa!


Idag har jag varit iväg och köpt lite sommarblommor och några tomatplantor till på en utförsäljning i Stora Skedvi. Tyvärr så regnade det så mycket när jag kom hem så det blev inget planterande. Jag bestämde mig istället för att göra en rabarberpaj och testa ett nytt saft recept istället. Känner dock att det nog är så att jag kommit in i en riktig rabarberfrossa på sistone. Imorgon ska jag dessutom göra ett nytt kok av rabarber & jordgubbssaften som blev min sons nya favoritsaft. Jaja värre saker kan man ju snöa in på. Det beror nog till stor del på allt regnande som varit på sistone. Man hinner nästan aldrig ut mellan skurarna och pyssla i trädgården. Jag håller tummarna för att det blir bättre väder snart så att jag kan fortsätta med mitt trädgårdsprojekt men tills dess får jag nog sörpla rabarbersaft. Dessutom kom svärmor med flera kassar med rabarber här på eftermiddagen så jag hittar nog på något mer innan jag är klar.

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0