Virket tog slut...

I lördags lyckades jag ta ner och måla och åter sätta upp alla ribborna på min nybyggda spalje, Jag hade tänkt mig ett mellanrum mellan översta ribban och överliggaren som ett "fönster" för att det skulle upplevas luftigare. Tyvärr så blev det inte riktigt som jag tänkt mig då min tomt ligger mycket lägre än grannens så hans arbetsbockar och stegar hamnade mitt i mina "fönster" och blev mycket synliga. Inte så mysigt...
 
Så nu har jag beslutat mig för att inte ha några "fönster" och sätta ribbor hela vägen så nu fattas virke till 6 rader (ca. 40 m). Kanske jag kan komma iväg med släpvagnen under veckan någon gång.
 
Just nu laddar jag inför grävningen av nya rabatter som så småningom ska avsluta detta sommar projekt.
 
För övrigt så känns det att jag är på rätt väg med trädgården även om det gått långsamt denna sommar.
 
/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0