Trädgårdsföreningen i Göteborg

Växthuset med bl.a. Tropik- & vattenhuset
 
Jag var i Göteborg i veckan och passade på att besöka Trädgårdsföreningen i Göteborgs trädgård. Fint väder och en massa rosor i blom. Fantasiskt med en sådan trädgård mitt i stadens centrum.
 
Rosträdgården
 
-Härliga färger!
 
Vi tog en fika i cafét och njöt av deras morotskaka och kladdkaka...
Fika på Trädgårdsföreningens Café
 
Är ni i Göteborg på besök så passa på och ta en paus i denna trädgård. - Den är riktigt härlig!
 
/Lena

Kommentarer
Postat av: Ing-Marie

Ja den trädgården är underbar. Jag har också provat deras morotskaka. Det finns en liten pelargonträdgård också lite utanför Göteborg som jag besökt ett par gånger också.

Svar: Ja visst är den. Det finns så mycket man kan kika på när man är ute och far och alla i familjen har olika intressen men jag fick med hela familjen inklusive svärmor och de verkade trivas bra allihop och kanske mest jag :)
Lena

2012-07-08 @ 18:47:40
URL: http://stickatochklart.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0