Frölista 2012

Jag har bytt och köpt en del frön. Ett riktigt trevligt nöje i kylan. Det har blivit både planerade och en del impuls köp.

Jag har nu inventerat min låda med frön för att få en överblick av vad har och vad jag fortfarande ska införskaffa. Jag vet att det blir till att köpa en del grönsaksfrön och ettåringar men det kan nog få plats med ytterligare någon perenn.

Så här ser årets frölistan ut. Jag kommer uppdatera den efter hand det kommer ny frön.

Perenner:

Svart nysrot (Margit)
Parasollblad (Thing)
Brokbladig Stjärnflocka Major (Thing)
Klematisakleja Clementine Salomon Red (Landet Krokus)
Klematisakleja Clementine Salomon Blue (Landet krokus)
Japansk Akleja Cameo White (Landet Krokus)
Akleja Nora Barlow (Landet Krokus)
Akleja Black Barlow (Heléns Trädgårdsplätt)
Akleja Hybr. Green Apples (Thing)
Echinacea Dreamcoat (Heléns Trädgårdsplätt)
Riddarsporre Blue Bird (Lord Nelson)
Riddarsporre (rosa) (egna frön)
Stäppsalvia Ostfriesland()
Purpurviva (egna frön)
Solhatt Alba (egna frön)
Lavendel (egna frön)
Kungsljus (gul) (egna frön)
Kungljus (vit) (egna frön)
Höstvädd (egna frön)
Hosta Japan Girl ()
Hosta Blue mouse ears ()
Hosta Frances Williams (gul/gröna kanter) (egna frön)
Hosta Sum and Substans (80 cm) (egna frön)
Hosta Haicyon (blå/grön) (egna frön)
Hosta doft- (egna frön)
Vallmo (röd) (egna frön)
Vallmo jätte- (rosa) ()
Vallmo (svart mix) ()
Alunrot grönbladig (röd) (egna frön)
Alunrot (svart/silver) (Thing)
Alunrot Dales Strain (Thing)
Alunrot Mint Frost (Thing)
Alunrot Palace Purple (Thing)
Alunrot Green Finch (Blomster)
Blodtopp (Thing)
Lundviva (Blomster)
Jättevädd (Blomster)
Blåklocka (stor) (Blomster)
Salvia (lila) (Blomster)
Axveronika (blå) (Blomster)
Våningsviva (röd) (Blomster)
Våningsviva (rosa) (Blomster)
Rosenfingerört (Blomster)
Blodfingerört (Blomster)
Blåsvingel (egna frön)
Karl Foerster (egna frön)
Lilja (Margit)

Ettåringar:
Sömntuta (Hammenhögs)
Sommarslöja (Hammenhögs)
Snokört Blue Bedder (Margit)
Blåklint Blue Boy (Lord Nelson)
Blåklint Black Boy (Lord Nelson)
Blåklint Snowman (Lord Nelson)
Ringblomma (Hammenhögs)
Sömntuta Rosa Romantica (Rara växter)
Lin (Piasblommor)
Vallmo Persian Blue (Piasblommor)
Vallmo Korn- Bridal Silk (Lord Nelson)
Vallmo Pion- (rosa) (Blomster)
Vallmo Pion- Black Paeony (Blomster)
Tagetes Vanilla (Margit)
Orange Tagetes (Margit)

Tvååringar:
Purpurklätt (Blomster)

Pumpa:
Pumpa Big Max (Lawn & Garden)

Grönsaker:

Morot Harlekin (Weibulls)
Morot Sommar (Plantagen)
Morot Vinter (Plantagen)
Dill (Plantagen)
Sallat, Baby Leaf (Lord Nelson)
Sallat Plock (Plantagen)
Rucola (Plantagen)
Mangold Bright Light (Weibulls)

Örter:
Basilika (Bröderna Nelsons)

Jag har en del frön som jag har för mycket av och inte kommer att använda. Vill du byta frön? Kika in på min lista under senaste inläggen. Klicka på bilden "Byta frön?" Kanske jag har något som kan intressera just dig.

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0