Sått Akleja

Idag har jag sått Aklejor. Fröna ska bara täckas lätt och stå inne ett dygn och sedan ut i kylan. De ska kunna gro utan köldperiod men procenten plantor blir fler med köldperiod har jag läst.

Det blev Klematisakleja Clementine Salomon Red, Klematisakleja Clementine Salomon Blue, Japansk Akleja Cameo White, Akleja Nora Barlow, Akleja Black Barlow och Akleja Hybrid Green Apples.

Jag har även läst att Aklejor ska vara lättsådda och en bra nybörjar växt när det gäller sådd från frön så jag har stora förväntningar på att lyckas med dessa. Det gäller att pyssla om dem när de gror till våren. Spännande!

/Lena

Kommentarer
Postat av: Helen

2012-02-12 @ 18:21:45
URL: http://helenstradgardsplatt.blogspot.com/
Postat av: Helen

Hihi, hade för bråttom med kommentaren...se ovan:) Härligt att du kommit igång med sådderna. Aklejor ska vara lätta och i år har jag bara sått en sort och ska ställa ut, men du verkar ha sått massa fina sorter, säg till sen om det blir många plantor så anske vi kan byta:) //Helen

2012-02-12 @ 18:24:53
URL: http://helenstradgardsplatt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0