Vilken överrasknings present!

Igår mötte jag min faster vid Blomsterlandet i Borlänge. Hon överraskade mig med att hjälpa mig planera en varm rabatt och sedan dessutom köpa den. Det blev både det ena och det andra så idag har det planterats för fullt...Rödbladig alunrot, Echinacea Harvest Moon, Höstöga, Daglilja Stella d´Oro, Gul daglilja, Gul gräslilja, Klätterbenved Emerald´n Gold, Klippstånd, Höstrudbeckia, Gul iris....


Gul daglilja


Höstöga

Om tid och väder tillåter så fortsätter jag i morgon och fyller på med Gullstav, Orange daglilja, orange lilja m.m.


Orange Daglilja

Redan nu kan jag få en känsla för hur den här nya delen i trädgården kommera lysa upp och ge energi till trädgården. Jag kommer också att bygga lite i den här delen för att skapa rumskänsla - det kommer bli jättebra! Det blir riktigt spännande nästa sommar när jag får se allt i blom och i samspel med varandra.

Jag fick även en ros Pink Fairy att ha nere vid växthuset och en karminröd Klematis som jag kommer plantera under veckan.

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0