En röd mc & röda äpplen från Mockfjärd



Igår åkte vi till Mockfjärd för att titta på en motorcykel som mullrade rejält och var härligt röd,vit och full av krom som vi ska hämta på torsdag. När vi var där så passade jag på att besöka min faster som genast fyllde bilen med den ena efter den andra växten. Det var bl.a. flera sorters iris, rudbeckia och en fantastisk stor och fin höstsilverax. Det blev lite frön och en påse nyplockade härligt röda äpplen också innan vi for vidare hemåt igen. Det blev en hel del grävande på eftermiddagen i trädgården och som tur var hade jag en tom odlingsbädd för de växter som jag inte hann få på plats. Men de sitter på plats innan veckan är slut skulle jag tro.

Det blev dessutom lite tid över till en äppelpaj till kvällen...mums.

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0