Idag köpte jag rosor

Igår eftermiddag/kväll satt  jag i bilen och väntade på att järnvägsbommarna skulle gå och lekte lite med mobilen. Jag hade missade meddelanden på telefonsvararen som jag genast lyssnade av. Det var faster som sa det är 75% rabatt på perenner, buskar och träd på Blomsterlandet. Hmm jag bör nog planera in ett besök i morgon till de öppnar...tänk och gjort så blev det. I morse hängde jag på låset och till min förtjusning var det inte helt utplockat. Jag tänkte köpa mig en ros men det blev fyra. En Snowdrift, Sunrise Sunset och en The Fairy. Det blev 4 st perenna prästkragar (Leucanthemum superbum) i stora krukor också som kostade 5 kr/ st och ett tiotal Pingstlilja lökar för knappt 10 kr.

Jag hade min son med mig och det var han som blev förtjust i rosen Sunrise Sunset. Vad jag än tittade på så proppsade han på att vi skulle ha den.


Ros Sunrise Sunset

Så sagt och gjort det blev två stycken som jag planterat nere vid växthuset tillsammans med en jättefin stor planta Snowdrift och The Fairy.

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0