Maj - nu händer det!

Trädgården har verkligen kommit igång nu...
Jag har ett flertal syrener både (ädel- och bondsyren) i vitt och lila. De är fulla i knopp och med lite regn och sol på det så blommar de snart.

Hostorna sticker upp med några centimeter ovanför jordytan och lika så en del Bräken...

En del bräken har kommit betydligt längre lika så Stjärnflockan som växt jättebra och behöver delas på. Randgräset växet så det knakar och har inte direkt överraskande spridit sig. Där behöver jag gräva bort en del som jag inte vill ha. Lammöronen täcker fint. Min son är särskilt förtjust i denna växt så han har samlat in massor med frön från dem som han ska få så. Jag hoppas att det blir några plantor för hans skull...

I pallkragarna börjar en del lök sticka upp och första salladen har små blad. I går sådde jag Mangold "Bright lights" bara det blir upphåll så ska jag så lite mer sallad inkl. ruccola...
Jag har även satt potatis i en pallkrage men även i växthuset. Där växer den så att det knakar och jag har fyllt på med jord en vända och nu är det dags för det igen.

Det ska bli spännande att se när den blir klar. Jag hoppas på till midsommar!

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0