Bilen full med växter

Idag blev det en tur till Mockfjärd och hem kom jag med bilen full med växter. På vägen till Mockfjärd passerade jag Bäsna så jag svängde in på Bäsna trädgård. Idag var trädgården än vackrare än vid senaste besöket då en del växter var tyngda av vatten efter regn.  Tyvärr hade jag kamera men inget minneskort i så något fotograferande blev det inte denna gången så ni får hålla till godo med ytterligare några foton från förra besöket.



Jag hittade ett Syrenhortensia träd som jag blev mycket intresserad av. Jag älskar Syrenhortensior men har ingen just nu. Trädet kostade 836 kr vi får se om det blir något här framöver troligtvis inte i år. Där fanns även en fantastiskt fin rosa Ölandstok som jag gärna skulle ha i trädgården. Jag strosade runt bland perennerna och planerade för kommade projekt. Jag köpte mig 2 st Praktspirea "Little Princess" då jag flyttat på lite perenner bredvid Praktspirean så det blev att "fattas" några buskar.



Bäsna trädgård säljer förövrigt Rosverkstans Ros- och blomstöd som jag tycker är mycket vackra. Jag tycker om linjerna och rostfinishen.



Jag är nog snart i Bäsna trädgård igen med kamera och minneskort.

Perenner & inspiration
I Mockfjärd besökte jag min faster som bjöd på fika och perenner. Vid entrén fanns en fantastisk plantering. Jag blev mycket imponerad av de olika nivårena, blandningen av robusta och skira växter och höga "flygare". Hon berättade om olika växter i sin trädgård och  dess latinska namn som jag inte lyckades minnas hela vägen hem. Hon tog dessutom med mig till en trädgård som hon hjälpt till att designa. I trädgården fanns flera detaljer som jag gillade en del kanske inte var för mig men de passade där. Jag fick se en helt fantastisk Klematis som jag bara måste ha i min trädgård Snowflake hette den visst. I trädgården fanns dessutom ett helt gäng rosa Ölandstokar - vilket sammanträffande! Förövrigt fanns där flera vackra rosor. Jag blev mycket inspirerad av besöket och med bilen full med perenner så for jag hem för att ta hand om de nya växterna.

En härlig dag!

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0