Trädgården - Entrésidan

Jag har en Ormhassel som trivs enormt bra. Jag harde senaste två åren fått lov att ta bort en masssa grenar på den då den har blivit alldeles för stor vid entrésidan. Jag har ingen lust att gräva upp den och flytta på den så jag hoppas att det ska gå bra att hålla tillbaka den med beskärning.



Förövrigt tycker jag att det är en facinerande växt med sitt växtsätt...



Vid entrén har jag olika prydnadsgräs, hostor, bräken, irisar, ett par thujor, en krypen, en ormhassel, ett prydnadskörsbär och en hängsälg. Jag har lagt en hel del grus och sten här och bredvid entren så fortsätter en stig längs altanen...



Vitblommande Hosta/ Funkia och randgräs vid dammen på entrésidan...



Stjärnflockan breder ut sig och lockar till sig en massa getingar och bin. Blommorna luktar men jag är inte riktigt säker på om jag tycker det luktar gott så troligtvis inte men det är inget som stör i alla fall. Jag gillar verkligen blomman och jag har dem vid en stig vid ena altanen.




/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0