Grönsaksträdgården för sommaren!

Grönsaksträdgård
Så här ser planen ut för grönsaksträdgården. Jag tänkte så en mix Babyleaf sallad med "Amerikanischer Brauner" "Salad Bowl" "Little Leprechaun" "Red Salad Bowl" "Rouge Grenobloise" & "Favourite", sommarmorötter samt gula 'Yellowstone", röda "Dragon", lila "Purple Haze", vita "Lunar White" morötter och även små runda "Paris Market". Det går åt mycket morötter hos oss då sonen tycker att de är roliga att så och äta. Jag tänkte även sätta lök. Förra sommaren köpte jag gul & röd men jag funderar på att köpa en mix påse i år som även innehåller silverlök. Vi får se hur det blir... Jag har kikat på fröpåsar med Mangold men där jag varit har de inte haft "Bright light" så jag får ta en sväng till Plantagen sedan för det är den sorten som jag vill prova på i sommar. Jag tänker köpa in 3 st "planteringssäckar" för potatis i år för att sätta nere vid uteplaten vid växthuset.
/Lena



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0