Bladverk...

Just nu så sitter jag gärna och surfar på olika trädgårdsbloggar, frö- och växtförsäljare och andra inspirationssidor på nätet.

 

Brokbladigt bladverk

Jag hittade idag på en plantskola på nätet som säljer brokbladiga trädgårdsväxter. Som grädde på moset så ligger den inte alltför långt ifrån mina hemtrakter så det kanske blir ett besök när man är ute och far.

Variegata - brokbladigaträdgårdsväxter på nätet

 

I deras webbutik så hittade jag två helt fantastiskt underbara Kaukasisk förgätmigej -Variegata och Looking Glass. De kommer defenitivt att hamna på min önskelista.



Bland mina personliga favoriter bland brokbladiga växter så finns bl.a. Hosta/ Funkia - Underlata, Rainforest m.fl., Alnurot - Mint Frost, Suger Plum, Stjärnflocka - Sunningdale variegated, Randgräs - Picta och Eukalyptusvide.

Boktips - Olika bladverk
En bok om bladverk som jag tycker är inspirerande. Boken finns bl.a. att köpa hos Bokus.

Om du gillar detta inlägg så lämna gärna en kommentar eller tryck Gilla för Facebook så blir jag jätteglad.

/Lena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0